مهمترین نکات بیمه آسانسور​​​​​​​

با توجه به موارد استفاده‌ای که آسانسور در ساختمان‌های مسکونی، سازمان‌ها و ادارات دارد و ماهیت این وسیله پراستفاده ممکن است خسارات جانی و مالی مختلفی را داشته باشد. برای جبران همه هزینه‌ها وخسارت‌های جانی و مالی داشتن بیمه آسانسور می‌تواند بخشی از نگرانی های چنین حوادثی را کم کند.
در این مقاله به بررسی این موضوع می‌پردازیم که بیمه آسانسور چیست و چه پوشش‌هایی را بر چه منوالی ارائه می‌کند.



بیمه آسانسور چیست و به عهده چه کسی است؟
​​​​​​​
تهیه بیمه آسانسور برای همه ساختمان‌های اداری و تجاری و مسکونی معمولا بر عهده مدیر ساختمان می‌باشد. چرا که اگر اتفاقی پیش آید که خسارت جانی و یا مالی به همراه داشته باشد مالک، مدیر ساختمان، شرکت‌های سرویس و نگهداری آسانسور مسئول حادثه هستند و باید خسارت پیش آمده را جبران نمایند. از این رو تهیه بیمه آسانسور برای پرداخت چنین خساراتی علی رغم اجباری نبودن این بیمه نامه، لازم و ضروری می‌باشد.

وظایف مدیر ساختمان و مجموعه در رابطه با بیمه آسانسور چیست؟​​​​​​​
معمولا همه مدیران ساختمان از زمان نصب و راه اندازی  و در زمان استفاده از آسانسور وظایفی را بر عهده دارند که باید به صورت دوره‌ای تمامی موارد ذیل را انجام دهند:
همه آسانسور‌ها از زمان نصب و راه اندازی اولیه باید از لحاظ داشتن گواهی استاندارد از موسسه استاندار ایران بررسی و کنترل شوند چرا که برای تهیه پایان کار ساختمان از شهرداری، داشتن گواهی استاندارد آسانسور الزامی می‌باشد.
هر مدیر ساختمانی موظف است که برای سرویس و نگهداری آسانسور با شرکت های معتبر که دارای مجوز فعالیت از وزارت صنایع و معادن هستند، قرارداد سالیانه داشته تا در زمان های مقرر برای بررسی آسانسور مراجعه کرده و بررسی های لازم برای سلامت آسانسور را انجام دهند.​​​​​​​

​​​​​​​